Ιστορία των γλωσσών προγραμματισμού υπολογιστών
Ο προγραμματισμός υπολογιστών είναι απαραίτητος στον κόσμο μας σήμερα, καθώς τρέχει τα συστήματα για σχεδόν κάθε συσκευή που χρησιμοποιούμε. Οι γλώσσες προγραμματισμού υπολογιστών μας επιτρέπουν να πούμε στις μηχανές τι να κάνουν. Οι μηχανές και οι άνθρωποι «σκέφτονται» πολύ διαφορετικά, επομένως οι γλώσσες προγραμματισμού είναι απαραίτητες για να γεφυρωθεί αυτό το χάσμα.
Η πρώτη γλώσσα προγραμματισμού υπολογιστών δημιουργήθηκε το 1883, όταν μια γυναίκα με το όνομα Ada Lovelace εργάστηκε με τον Charles Babbage στον πολύ πρώιμο μηχανικό υπολογιστή του, την Analytical Engine. Ενώ ο Babbage ασχολούνταν απλώς με τον υπολογισμό των αριθμών, η Lovelace είδε ότι οι αριθμοί με τους οποίους δούλευε ο υπολογιστής θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν κάτι διαφορετικό από απλώς ποσότητες πραγμάτων. Έγραψε έναν αλγόριθμο για την Αναλυτική Μηχανή που ήταν ο πρώτος του είδους του. Λόγω της συνεισφοράς της, η Lovelace πιστώνεται με τη δημιουργία της πρώτης γλώσσας προγραμματισμού υπολογιστών. Καθώς προέκυψαν διαφορετικές ανάγκες και δημιουργήθηκαν νέες συσκευές, ακολούθησαν πολλές περισσότερες γλώσσες.
1883 : Αλγόριθμος για την αναλυτική μηχανή : Δημιουργήθηκε από την Ada Lovelace για την αναλυτική μηχανή του Charles Babbage για τον υπολογισμό των αριθμών Bernoulli , θεωρείται η πρώτη γλώσσα προγραμματισμού υπολογιστών.
1949 : Γλώσσα συναρμολόγησης : Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά ευρέως στον ηλεκτρονικό υπολογιστή με καθυστέρηση αποθήκευσης , η γλώσσα assembly είναι ένας τύπος γλώσσας προγραμματισμού υπολογιστών χαμηλού επιπέδου που απλοποιεί τη γλώσσα του κώδικα μηχανής, τις συγκεκριμένες οδηγίες που απαιτούνται για να πει στον υπολογιστή τι να κάνει.
1952 : Autocode: Το Autocode ήταν ένας γενικός όρος για μια οικογένεια πρώιμων γλωσσών προγραμματισμού υπολογιστών. Η πρώτη αναπτύχθηκε από τον Alick Glennie για τον υπολογιστή Mark 1 στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ στο Ηνωμένο Βασίλειο Ορισμένοι θεωρούν ότι ο αυτόματος κώδικας είναι η πρώτη μεταγλωττισμένη γλώσσα προγραμματισμού υπολογιστή, που σημαίνει ότι μπορεί να μεταφραστεί απευθείας σε κώδικα μηχανής χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα που ονομάζεται μεταγλωττιστής.
1957 : Fortran : Μια γλώσσα προγραμματισμού υπολογιστών που δημιουργήθηκε από τον John Backus για περίπλοκες επιστημονικές, μαθηματικές και στατιστικές εργασίες, το Fortran σημαίνει For mula Tran slation. Είναι μια από τις παλαιότερες γλώσσες προγραμματισμού υπολογιστών που χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα.
1958 : Algol : Δημιουργήθηκε από μια επιτροπή για επιστημονική χρήση, το Algol σημαίνει Algo rithmic L anguage. Το Algol χρησίμευσε ως αφετηρία για την ανάπτυξη γλωσσών όπως η Pascal, η C, η C++ και η Java.
1959 : COBOL : Δημιουργήθηκε από τη Δρ. Grace Murray Hopper ως γλώσσα προγραμματισμού υπολογιστών που μπορούσε να εκτελεστεί σε όλες τις μάρκες και τύπους υπολογιστών, η COBOL σημαίνει CO mmon B usiness O riented L anguage. Χρησιμοποιείται σε ΑΤΜ, επεξεργασία πιστωτικών καρτών, τηλεφωνικά συστήματα, νοσοκομειακούς και κυβερνητικούς υπολογιστές, συστήματα αυτοκινήτων και σήματα κυκλοφορίας. Στην ταινία The Terminator , κομμάτια του πηγαίου κώδικα COBOL χρησιμοποιήθηκαν στην οθόνη όρασης του Terminator.
1959 : LISP : Δημιουργήθηκε από τον John McCarthy του MIT, το LISP εξακολουθεί να χρησιμοποιείται. Αντιπροσωπεύει τη γλώσσα επεξεργασίας LIS t P. Αρχικά δημιουργήθηκε για έρευνα τεχνητής νοημοσύνης αλλά σήμερα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περιπτώσεις όπου χρησιμοποιούνται Ruby ή Python.
1964 : ΒΑΣΙΚΟ : Αναπτύχθηκε από τους John G. Kemeny και Thomas E. Kurtz στο Dartmouth College, έτσι ώστε οι μαθητές που δεν είχαν ισχυρή τεχνική ή μαθηματική κατανόηση να μπορούν ακόμα να χρησιμοποιούν υπολογιστές, αντιπροσωπεύει τη συμβολική οδηγία C του B eginner A ll – purpose S. ωδή. Μια τροποποιημένη έκδοση του BASIC γράφτηκε από τους Bill Gates και Paul Allen. Αυτό επρόκειτο να γίνει το πρώτο προϊόν της Microsoft.
1970 : Pascal : Αναπτύχθηκε από τον Niklaus Wirth, ο Pascal ονομάστηκε προς τιμή του Γάλλου μαθηματικού, φυσικού και φιλοσόφου Blaise Pascal. Είναι εύκολο στην εκμάθηση και δημιουργήθηκε αρχικά ως εργαλείο διδασκαλίας προγραμματισμού υπολογιστών. Η Pascal ήταν η κύρια γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε για την ανάπτυξη λογισμικού στα πρώτα χρόνια της Apple.
1972 : Smalltalk : Αναπτύχθηκε από τους Alan Kay, Adele Goldberg και Dan Ingalls στο Ερευνητικό Κέντρο Xerox Palo Alto, το Smalltalk επέτρεψε στους προγραμματιστές υπολογιστών να τροποποιούν τον κώδικα εν κινήσει και επίσης εισήγαγε άλλες πτυχές που υπάρχουν τώρα σε κοινές γλώσσες προγραμματισμού υπολογιστών, όπως Python, Java και Ρουμπίνι.
1972 : C : Αναπτύχθηκε από τον Dennis Ritchie στα Bell Labs, η C θεωρείται από πολλούς ως η πρώτη γλώσσα υψηλού επιπέδου. Μια γλώσσα προγραμματισμού υπολογιστών υψηλού επιπέδου είναι πιο κοντά στην ανθρώπινη γλώσσα και αφαιρείται περισσότερο από τον κώδικα της μηχανής. Το C δημιουργήθηκε έτσι ώστε ένα λειτουργικό σύστημα που ονομάζεται Unix να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλούς διαφορετικούς τύπους υπολογιστών. Έχει επηρεάσει πολλές άλλες γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων των Ruby, C#, Go, Java, JavaScript, Perl, PHP και Python.
1972 : SQL : Η SQL αναπτύχθηκε από τους Donald D. Chamberlin και Raymond F. Boyce στην IBM. Το SQL σημαίνει S tructured Q uery L anguage. Χρησιμοποιείται για την προβολή και την αλλαγή πληροφοριών που είναι αποθηκευμένες σε βάσεις δεδομένων. Η SQL χρησιμοποιεί προτάσεις εντολών που ονομάζονται ερωτήματα για την προσθήκη, αφαίρεση ή προβολή δεδομένων.
1978 : MATLAB : Αναπτύχθηκε από τον Cleve Moler. Το MATLAB σημαίνει Mat rix Lab oratory. Είναι μια από τις καλύτερες γλώσσες προγραμματισμού υπολογιστών για τη συγγραφή μαθηματικών προγραμμάτων και χρησιμοποιείται κυρίως στα μαθηματικά, την έρευνα και την εκπαίδευση. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία δισδιάστατων και τρισδιάστατων γραφικών.
1983 : Objective-C : Δημιουργήθηκε από τους Brad Cox και Tom Love, η Objective-C είναι η κύρια γλώσσα προγραμματισμού υπολογιστών που χρησιμοποιείται κατά τη σύνταξη λογισμικού για macOS και iOS, τα λειτουργικά συστήματα της Apple.
1983 : C++ : Η C++ είναι μια επέκταση της γλώσσας C και αναπτύχθηκε από τον Bjarne Stroustrup. Είναι μια από τις πιο ευρέως χρησιμοποιούμενες γλώσσες στον κόσμο. Η C++ χρησιμοποιείται σε μηχανές παιχνιδιών και σε λογισμικό υψηλής απόδοσης όπως το Adobe Photoshop. Το μεγαλύτερο μέρος του πακέτου λογισμικού εξακολουθεί να είναι γραμμένο σε C++.
1987 : Perl : Η Perl αναπτύχθηκε αρχικά από τον Larry Wall το 1987 ως γλώσσα σεναρίου σχεδιασμένη για επεξεργασία κειμένου. Σκοπός του ήταν να διευκολύνει την επεξεργασία των αναφορών. Τώρα χρησιμοποιείται ευρέως για πολλούς σκοπούς, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης συστήματος Linux, της ανάπτυξης Ιστού και του προγραμματισμού δικτύου.
1990 : Haskell : Πήρε το όνομά του από τον Haskell Brooks Curry, έναν Αμερικανό λογικό και μαθηματικό. Η Haskell ονομάζεται καθαρά λειτουργική γλώσσα προγραμματισμού υπολογιστών, που ουσιαστικά σημαίνει ότι είναι κυρίως μαθηματική. Χρησιμοποιείται από πολλές βιομηχανίες, ειδικά εκείνες που ασχολούνται με περίπλοκους υπολογισμούς, εγγραφές και συμπίεση αριθμών.
1991 : Python : Σχεδιασμένο από τον Guido Van Rossum, η Python είναι πιο ευανάγνωστη και απαιτεί λιγότερες γραμμές κώδικα από πολλές άλλες γλώσσες προγραμματισμού υπολογιστών. Πήρε το όνομά του από το βρετανικό συγκρότημα κωμωδίας Monty Python. Δημοφιλείς ιστότοποι όπως το Instagram χρησιμοποιούν πλαίσια που είναι γραμμένα σε Python.
1991 : Visual Basic : Αναπτύχθηκε από τη Microsoft, η Visual Basic επιτρέπει στους προγραμματιστές να επιλέγουν και να αλλάζουν προεπιλεγμένα κομμάτια κώδικα με τρόπο μεταφοράς και απόθεσης μέσω μιας γραφικής διεπαφής χρήστη (GUI).
1993 : R : Αναπτύχθηκε από τους Ross Ihaka και Robert Gentleman στο Πανεπιστήμιο του Auckland, Νέα Ζηλανδία, το R πήρε το όνομά του από τα πρώτα ονόματα των δύο πρώτων συγγραφέων. Χρησιμοποιείται κυρίως από στατιστικολόγους και από αυτούς που εκτελούν διαφορετικούς τύπους ανάλυσης δεδομένων.
1995 : Java: Αρχικά ονομαζόμενη Oak, η Java αναπτύχθηκε από τη Sun Microsystems. Προοριζόταν για κουτιά καλωδίων και συσκευές χειρός, αλλά αργότερα βελτιώθηκε ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παροχή πληροφοριών στον Παγκόσμιο Ιστό. Η Java είναι παντού, από υπολογιστές μέχρι smartphone και παρκόμετρα. Τρία δισεκατομμύρια συσκευές τρέχουν Java!
1995 : PHP : Δημιουργήθηκε από τον Rasmus Lerdorf, η PHP χρησιμοποιείται κυρίως για ανάπτυξη Ιστού και συνήθως εκτελείται σε διακομιστές Ιστού. Αρχικά σήμαινε P ersonal H ome P age, καθώς χρησιμοποιήθηκε από τον Lerdorf για τη διαχείριση των δικών του διαδικτυακών πληροφοριών. Η PHP χρησιμοποιείται πλέον ευρέως για την κατασκευή ιστοσελίδων και ιστολογίων. Το WordPress, ένα δημοφιλές εργαλείο δημιουργίας ιστότοπου, είναι γραμμένο με χρήση PHP.
1995 : Η Ruby : Η Ruby δημιουργήθηκε από τον Yukihiro “Matz” Matsumoto, ο οποίος συνδύασε μέρη των αγαπημένων του γλωσσών για να σχηματίσει μια νέα γλώσσα προγραμματισμού υπολογιστών γενικής χρήσης που μπορεί να εκτελέσει πολλές προγραμματιστικές εργασίες. Είναι δημοφιλές στην ανάπτυξη εφαρμογών Ιστού. Ο κώδικας Ruby εκτελείται πιο αργά, αλλά επιτρέπει στους προγραμματιστές υπολογιστών να συνθέσουν γρήγορα και να εκτελέσουν ένα πρόγραμμα.
1995 : JavaScript: Δημιουργήθηκε σε μόλις 10 ημέρες από τον Brendan Eich, αυτή η γλώσσα χρησιμοποιείται κυρίως για τη βελτίωση πολλών αλληλεπιδράσεων με προγράμματα περιήγησης Ιστού. Σχεδόν κάθε σημαντικός ιστότοπος χρησιμοποιεί Javascript.
2000 : C# : Αναπτύχθηκε από τη Microsoft με στόχο να συνδυάσει την υπολογιστική ικανότητα της C++ με την απλότητα της Visual Basic, η C# βασίζεται στη C++ και είναι παρόμοια με την Java από πολλές απόψεις. Χρησιμοποιείται σε όλα σχεδόν τα προϊόντα της Microsoft και χρησιμοποιείται κυρίως για την ανάπτυξη επιτραπέζιων εφαρμογών.
2003 : Scala: Δημιουργήθηκε από τον Martin Odersky. Η Scala είναι μια γλώσσα προγραμματισμού υπολογιστών που συνδυάζει λειτουργικό προγραμματισμό, ο οποίος είναι μαθηματικός, με αντικειμενοστραφή προγραμματισμό, ο οποίος οργανώνεται γύρω από δεδομένα που ελέγχει την πρόσβαση στον κώδικα. Η συμβατότητά του με Java το καθιστά χρήσιμο στην ανάπτυξη Android.
2003 : Groovy : Αναπτύχθηκε από τους James Strachan και Bob McWhirter, το Groovy προέρχεται από την Java και βελτιώνει την παραγωγικότητα των προγραμματιστών επειδή είναι εύκολο στην εκμάθηση και συνοπτική.
2009 : Go : Το Go αναπτύχθηκε από την Google για την αντιμετώπιση προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν σε μεγάλα συστήματα λογισμικού. Δεδομένου ότι η χρήση των υπολογιστών και της τεχνολογίας είναι πολύ διαφορετική σήμερα από ό,τι όταν εισήχθησαν και τέθηκαν σε χρήση γλώσσες όπως η C++, η Java και η Python, προέκυψαν προβλήματα όταν τα τεράστια συστήματα υπολογιστών έγιναν κοινά. Το Go είχε σκοπό να βελτιώσει το περιβάλλον εργασίας για τους προγραμματιστές, ώστε να μπορούν να γράφουν, να διαβάζουν και να συντηρούν μεγάλα συστήματα λογισμικού πιο αποτελεσματικά.
2014 : Swift : Αναπτύχθηκε από την Apple ως αντικατάσταση των C, C++ και Objective-C, το Swift υποτίθεται ότι είναι πιο εύκολο στη χρήση και αφήνει λιγότερο χώρο για λάθη. Είναι ευέλικτο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επιτραπέζιους υπολογιστές και εφαρμογές για κινητές συσκευές και υπηρεσίες cloud.
Οι Γλώσσες Προγραμματισμού Υπολογιστών Σήμερα
Οι περισσότερες γλώσσες προγραμματισμού υπολογιστών εμπνεύστηκαν ή βασίστηκαν σε έννοιες από προηγούμενες γλώσσες προγραμματισμού υπολογιστών. Σήμερα, ενώ οι παλαιότερες γλώσσες εξακολουθούν να χρησιμεύουν ως ισχυρό θεμέλιο για νέες, οι νεότερες γλώσσες προγραμματισμού υπολογιστών κάνουν την εργασία των προγραμματιστών πιο απλή. Οι επιχειρήσεις βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε προγράμματα για να καλύψουν όλα τα δεδομένα, τις συναλλαγές και τις ανάγκες εξυπηρέτησης πελατών τους. Η επιστήμη και η ιατρική χρειάζονται ακριβή και πολύπλοκα προγράμματα για την έρευνά τους. Οι εφαρμογές για κινητά πρέπει να ενημερωθούν για να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των καταναλωτών. Και όλες αυτές οι νέες και αυξανόμενες ανάγκες διασφαλίζουν ότι οι γλώσσες προγραμματισμού υπολογιστών, τόσο παλιές όσο και νέες, θα παραμείνουν σημαντικό μέρος της σύγχρονης ζωής.
Βεβαιωθείτε ότι έχετε ελέγξει την κατάταξή μας για τα καλύτερα διαδικτυακά κολέγια καθώς και τις κατατάξεις των κολεγίων μας που επικεντρώνονται στις επιλογές πτυχίου επιστήμης υπολογιστών .